27 Eylül 2014

Armitage Files Campaign Hazırlığı

Yaklaşık bir yıldır Polonya'da yaşıyorum. Çoktandır yazmıyordum, bir süre sonra blog'a da bakmaz oldum. Geçici bir hevesin kalıntılarına döndü bu yer. Birkaç kez yazmak istedim geçen süre zarfında ama mükemmeliyetçiliğim el vermedi, yazılar yarım kaldı.

Buraya geldikten sonra mesleki anlamda çok şey öğrendim. Çalışmadan ya da bir şey öğrenmeden geçirdiğim süre çok az. İkinci lisans okumaya başladım. İlk senesi geride kaldı. Herkes Lehçe veya en fazla İngilizce konuştuğundan FRP oynayacak adam sayısı çok azdı. Hem ilgisi olan hem de İngilizce oynamaya razı olan insanlarla iki oturum yaptık. AD&D 2nd Edition'ın In Search of Dragons modülüyle başladık. İşler beklediğimden iyi gitti. Yalnız aynı sıkıcı sorun burada da ortaya çıktı, bir defa buluştuğunuz insanları sonra bir daha bir araya getiremiyorsunuz. Modülün yarısına kadar oynatabildim. Daha sonra araya tatil girince de kimseden ses çıkmadı.

Şu sıralar niyetim yeni bir oyuncu grubu oluşturup yeni bir oyuna başlamak. Geçen sene keşfettiğim Trail of Cthulhu'yu oynatmak istiyorum ama tabii işler yolunda giderse.

Trail of Cthulhu 2008 basımlı yeni oyunlardan biri. Call of Cthulhu'dan tek farkı GUMSHOE sistemini benimsemiş olması. Ben daha deneme şansı bulamamış olsam da yazarları bu sistemin araştırma ve dedektiflik yapma üzerine kurulu oyunlarla daha iyi çalıştığını söylüyorlar. Eğer deneyebilirsem bir tanıtım yazısı yazabilirim.

Bu yazının başlığına adını veren Armitage Files ise Trail of Cthulhu'nun resmi senaryolarından biri. Neredeyse tümünü okuduğum Armitage Files diğer modüllerden bir yerde ayrılıyor. Hikayenin başlangıcını veriyor ama gerisi tamamen oyuncuların yaptıkları seçimlere ya da keeper'ın (anlatıcı diyelim) nasıl kurguladığına bağlı. Bu ilginç yaklaşımı sayesinde olsa gerek, ENnie ödüllerinde en iyi senaryo olarak seçilmiş.

Armitage Files'ın büyük bir kısmı doğaçlama tekniğiyle alakalı çünkü bu tür açık uçlu bir senaryoyu doğaçlama yapmadan kotarmanız olanaksız. Kitabın en ilginç yanı Armitage Files denilen Dr. Armitage'ın el yazması dökümanların olduğu kısım. Evraklar çok gerçekçi yapılmış ve üzerlerinde tonlarca ipucu ya da anahtar kelime yazılı. Şahsen ben oyunculara dağıtıp incelemelerini izleyeceğim günü sabırsızlıkla bekliyorum. Bu dosyalar dışında kitapta dosyalarda adı geçen kişi, yer ve organizasyon/grupların açıklamaları ve betimlemeleri yer alıyor. Bütün bilgilerin ucu alışılmadık derecede açık, kimin, neyin nerede olduğuna sizin karar vermeniz gerekiyor. Aralarındaki ilişkiler de çoğu zaman yazılmamış. Kısacası isterseniz bir hikaye örgüsü yaratıp oyuncuların bunu açığa çıkarmasını isteyebilir ya da oyuncuların verdiği kararlara göre oyun esnasında bir hikaye yaratabilirsiniz. Oynamadan önce oyuncuların hangi izlerin peşine düşeceklerini bilmediğinizden senaryo oldukça zorlayıcı ama bir o kadar da öğretici görünüyor.

Eğer satın almak isteyen olursa Trail of Cthulhu PDF The Armitage Files PDF

Son olarak, her şeyi Türkçe'ye çevirmek için uğraşıyordum fakat bu hem imkansız hem de yasal değil. Eğer oyunları oynamak istiyorsanız İngilizce versiyonlarını alıp okumanız gerekiyor. Ben sadece parayla satılan oyunların tanıtımlarını yapıp bedava olanları çevirebilir ya da açıklayabilirim. Bunu aklımda bulundurarak 'blogu en yararlı hale nasıl getirebilirim'in hesabını yapacağım.

Tekrar merhaba :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder