25 Mart 2012

AD&D 2nd Edition 'Potion'lar ve Etkileri - II

'Potion' açıklamalarıyla devam ediyoruz.

'Animal Control'
Bu 'potion' kullanıcısına belli bir hayvan türüyle empati kurabilme ve duygularını kontrol edebilme yetisi bahşeder. Kontrol edilen hayvan sayısı boyuta göre değişiklik gösterir: Büyük fare kadar ya da daha küçük hayvanlardan 5d4 tanesi, insan boyutunda olanlardan 3d4 tanesi, daha büyük boyutta olanlardan 1d4 tanesi kontrol edilebilir. Kontrol edilebilecek hayvanların türü de d20 atılarak aşağıdaki listeye göre belirlenir:

1-4 - memeli / keseli
5-8 - kuş
9-12 - sürüngen / amfibi
13-15 - balık
16-17 - memeli / keseli / kuş
18-19 - sürüngen / amfibi / balık
20 - hepsi

'Clairaudience' ('3rd-level Wizard' büyüsü de bulunur)
Bu 'potion'ı içen karakter seçilen bir yer merkezli 36 kare (~54 metre) yarıçapında bir menzilde duyulabilecek sesleri zihninde duyabilmesini sağlar. Seçilenin bilinen bir yer olması (bir kapının arkası, çalılıkların arası vb.) gerekir. Eğer bilinmeyen bir yer için kullanılırsa bu yerin en fazla 18 kare (~27 metre) yakınlıkta olması gerekir. Etkisi iki tur (~20 dakika) sürer.


'Clairvoyance' ('3rd-level Wizard' büyüsü de bulunur)
Bu 'potion'ı içen karakter seçilen bir yerden etrafta görülebilen şeyleri zihninde görebilmesini sağlar. Seçilenin bilinen bir yer olması gerekir. Eğer bilinmeyen bir yer için kullanılırsa bu yerin en fazla 18 kare (~27 metre) yakınlıkta olması gerekir. Etkisi bir tur (~10 dakika) sürer.

'Climbing'
Bu 'potion'ı içen karakter dik yüzeylere 'thief' sınıfından bir karakter gibi tırmanabilir. Etkisi '5d4+1' tur (dakika) sürer. Düşme şansı 1%'dir. Tırmanışın yarısında 'd100' atılır ve 1 gelirse karakter aşağı düşer. Taşınan her 100 p (~45 kg) için bu şans 1% artar. Giyilen zırh için ise aşağıdaki listede görülen değer eklenir:

'Studded Leather' - 1%
'Ring Mail' - 2%
'Scale Mail' - 4%
'Chain Mail' - 7%
'Banded' ya da 'Splinted' Zırh - 8%
'Plate Mail' - 10%
'Field Plate' - 10%
'Full Plate' - 12%
Herhangi Bir Büyülü Zırh - 1%

'Delusion'
Bu 'potion' karakterin içtiği sıvının başka bir 'potion' olduğunu düşünmesini sağlar. (Mesela 'potion of healing' olduğunda, karakter daha sağlıklı olduğunu düşündüğü halde, normalde sahip olduğu kadar 'hitpoint'e sahip olacaktır. Öldüğünde ya da uzun bir dinlenmeden sonra bunun farkına varabilir.) Diğer başkaları da bu 'potion'ı tattıklarında onlar da 90% şansla aynı 'potion' olduğunu düşüneceklerdir.


'Diminution'
Bu 'potion'ı içtikten sonra karakter ve taşıyıp giydiği her şey küçülür. Bu 'potion'la en fazla normal boyutun 5%'ine inilebilir. Ne kadar içildiği de önemlidir; mesela şişenin 40%'ını içen birisi boyutunun 60%'ına düşer. Bu 'potion'ın etkisi '1d4+7' tur ((1d4+7) x 10 dakika) sürer.

'Dragon Control' ('Dragon'lara yapılan '4th-level Wizard' 'Charm Monster' büyüsü)
İçen kişi 36 kare (~54 metre) menzil içindeki bir 'dragon'ı kendisine dost yapar. 'Dragon' sözle kontrol edilemese de istenenleri daha iyi karşılar. Karakteri korumaya çalışır. 'Dragon'ın 'saving throw vs spell' hakkı vardır ancak zarına -2 alır. Ayrıca 'potion'ı içen bir karakter ya da arkadaşlarından biri 'dragon'a zarar verirse ikinci bir 'saving throw' hakkı doğar ve aldığı 'damage' başına zarına +1 alır. Etkisi '5d4' raund (dakika) sürer. Hangi türde 'dragon'ın etkilenebileceği 'd20'yle belirlenir:

1-2 - 'White Dragon'
3-4 - 'Black Dragon'
5-7 - 'Green Dragon'
8-9 - 'Blue Dragon'
10 - 'Red Dragon'
11-12 - 'Brass Dragon'
13-14 - 'Copper Dragon'
15 - 'Bronze Dragon'
16 - 'Silver Dragon'
17 - 'Gold Dragon'
18-19 - Kötü 'Dragon' ('Black', 'Blue', 'Green', 'Red' ve 'White')
20 - İyi 'Dragon' ('Brass', 'Bronze', 'Copper', 'Gold' ve 'Silver')

'Elixir of Health'
 Bu iksir, 'blindness', 'deafness', 'disease', 'feeblemindedness', 'insanity', 'infection', 'infestation', 'poisoning' ve 'rot' durumlarını normale çevirip, iyileştirir. Hiçbir şekilde (sebep listedekilerden biri olsa bile) kaybedilen 'hitpoint'i geri getirmez. Eğer tamamı içilirse bunların hepsini, yarısı içilirse DM'in seçimi olan 1 ya da 2 tanesini iyileştirir.


'Elixir of Madness' ('4th-level Wizard' büyüsü 'Confusion'a benzer)
Bu iksir bir yudumuyla kullanıcının ne yapacağına karar vermesini imkansız hale getirir. Etkisi 'd10' atılarak belirlenir:

1 - (Engellenmediği sürece) bir yöne doğru en bilinen hareket şekliyle uzaklaşır
2-6 - Bir raund (dakika) kararsız dikilir. (Sonra tekrar zar atılır.)
7-9 - En yakın yaratığa bir raund saldırır. (Sonra tekrar zar atılır.)
10 - Bir raund normal davranır. (Sonra tekrar zar atılır.)

Etkisi 'heal', 'restoration' ya da 'wish' büyülerince kaldırılmadığı sürece sürer. Eğer bir iksirden herhangi bir yaratık etkilendiyse kalanı büyüsünü kaybeder ve iğrenç tadı olan bir sıvıya dönüşür.

'Elixir of Youth'
Çok nadir olan bu iksiri içmek yaşlanmayı tersine döndürür. Tam bir doz içmek içenin yaşını '1d4+1' azaltır. İçmeden önce bir yudum almak iksirin gücünü azaltır ve bu şekilde içilmiş iksir yaşı sadece '1d3' azaltır.

'ESP' ('2nd-level Wizard' büyüsü de bulunur)
Bu 'potion', 54 kare (~80 metre) menzilindeki 'undead' ya da beyni olmayanlar hariç yaratıkların o an düşündükleri, yüzeydeki düşüncelerini okuyabilmeyi sağlar. ~60 cm taş, ~5 cm metal (kurşun hariç) ve ince bir kurşun folyoyla engellenebilir. '5d8' raund (dakika) sürer ve her raund bir yaratığın düşünceleri okunabilir.

'Extra-Healing'
Tamamen içildiğinde '3d8+3' 'hitpoint'i iyileştirir. İçilen her 1/3 doz içinse '1d8' 'hitpoint' gelir.

'Fire Breath'
İçildikten bir saat sonraya kadar içenin ateş püskürtebilmesini sağlar. Bir doz, 4 püskürtme için yeterli sıvıya sahiptir. Püskürtülen ateş (en geniş olduğu yerde) 2 kare (~3 metre) genişliğinde ve 4 kare (~6 metre) uzunluğunda bir koni şeklinde ağızdan çıkar ve '1d10+2' hasar verir. İki kez içilmişse boyut ve hasar iki katına çıkar. Eğer bütün bir doz tek seferde içilirse koninin genişliği 4 kare (~6 metre), uzunluğu ise 16 kare (~24 metre) olur, '5d10' hasar verir. Maruz kalacak olanların 'saving throw vs breath weapon' hakları vardır ve başarılı olduğunda yarı hasar görürler. Eğer bir saat geçmiş ve ateş püskürtülmemişse etkisini yitirir ya da 10% şansla içenin midesinde patlar ve iki kat hasar verir. Bu durumda 'saving throw' kullanılamaz.

'Fire Resistance'
Bu 'potion'ı içen kişi sıradan ateşlere (kamp ateşi, yanan petrol, büyük şenlik ateşleri gibi) karşı tam bağışıklık kazanır. Aynı zamanda lav, 'wall of fire', 'fireball', 'dragon' nefesi gibi daha yoğun ve güçlü ateşlere karşı da bir miktar bağışıklık sağlar. Bu tür ateşlerden alınan hasar zarlarının her birine -2 ve eğer 'saving throw' kullanılabilecekse onun da zarına +4 gelir. Eğer yarım doz içilirse yine sıradan ateşlere karşı tam bağışıklık kazanılır fakat diğer değerler yarıya düşer (-1, +2). Etkisi tam dozda 1 tur (~10 dakika), yarım dozda 5 raund (~5 dakika) sürer.

'Flying' ('3rd-level Wizard' büyüsü 'Fly'a benzer)
Bu 'potion' içenin havada yatay ve dikey istediği yönde hareket edebilmesini sağlar. Hızı 18 kare (~27 metre) olur (yükseliyorsa yarısı, bir dalış için alçalıyorsa iki katı). Ama 'potion' kullanıcısı etkisinin ne zaman biteceğini bilmez. '1d6' tur (1d6 x 10 dakika) sürer ve 'DM' tarafından belirlenir.

Devam edecek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder