11 Ocak 2012

Karakter Yaratma II: 'Race' ve 'Class' Belirleme

Geçen yazıdan elimizde not aldığımız 'ability score'larında kalmıştık. Bu değerleri yerlerine yerleştirmedik çünkü bu bölümde seçeceğimiz 'race' ve 'class'ın 'ability score' değerleri üzerinde gereklilik ve etkileri olacak.

2. 'Race' ve 'Class' Belirleme ve Gereksinim Kontrolü
Bu kısımda karakterinizin hangi ırktan (race) ve sınıftan (class) olduğunu seçeceksiniz. Irklar 'Dwarf', 'Elf', 'Gnome', 'Half-elf', 'Halfling' ve 'Human' diye sıralanıyor. Sınıflar ise şöyle: 'Fighter', 'Ranger', 'Paladin', 'Mage', 'Specialist', 'Cleric', 'Druid', 'Thief' ve 'Bard'. Her 'race' için bu 'class'lardan istediğimizi seçemiyoruz maalesef. Buna da bir sınır getirilmiş. Önce aşağıda listelenene uyarak 'class'ımızı seçiyoruz:

Dwarf - Fighter, Cleric, Thief, Fighter/Thief, Fighter/Cleric
Elf - Fighter, Ranger, Mage, Cleric, Thief, Fighter/Mage, Fighter/Thief, Mage/Thief, Fighter/Mage/Thief
Gnome - Fighter, Specialist, Cleric, Thief, Fighter/Cleric, Fighter/Specialist, Fighter/Thief, Cleric/Specialist, Cleric/Thief, Specialist/Thief
Half-elf - Fighter, Ranger, Mage, Cleric, Druid, Thief, Bard, Fighter/Cleric, Fighter/Thief, Fighter/Druid, Fighter/Mage, Cleric/Ranger, Cleric/Mage, Thief/Mage, Fighter/Mage/Cleric, Fighter/Mage/Thief
Halfling - Fighter, Cleric, Thief, Fighter/Thief
Human - Fighter, Paladin, Ranger, Mage, Specialist, Cleric, Druid, Thief, Bard

Bir de istediğiniz ırkın ve sınıfın seçimini yaparken aynı zamanda 'ability score'larınızı ve ırk ve sınıfların gereksinimlerini kontrol etmeniz gerekiyor. Aşağıda bu gereksinimleri listeledim. Bunlar 'Ability Score' - 'Race ya da Class' (Minimum değer/Maksimum değer) formatındadır:

Strength - Dwarf (8/18) - Elf (3/18) - Gnome (6/18) - Half-Elf (3/18) - Halfling (7/18)
Dexterity - Dwarf (3/17) - Elf (6/18) - Gnome (3/18) - Half-Elf (6/18) - Halfling (7/18)
Constitution - Dwarf (11/18) - Elf (7/18) - Gnome (8/18) - Half-Elf (6/18) - Halfling (10/18)
Intelligence - Dwarf (3/18) - Elf (8/18) - Gnome (6/18) - Half-Elf (4/18) - Halfling (6/18)
Wisdom - Dwarf (3/17) - Elf (8/18) - Gnome (3/18) - Half-Elf (3/18) - Halfling (3/17)
Charisma - Dwarf (3/17) - Elf (8/18) - Gnome (3/18) - Half-Elf (3/18) - Halfling (3/18)

Strength - Fighter (9/-) - Paladin (12/-) - Ranger (13/-) - Mage (-/-) - Specialist (Değişken/-) - Cleric (-/-) - Druid (-/-) - Thief (-/-) - Bard (-/-)
Dexterity - Fighter (-/-) - Paladin (-/-) - Ranger (13/-) - Mage (-/-) - Specialist (Değişken/-) - Cleric (-/-) - Druid (-/-) - Thief (9/-) - Bard (12/-)
Constitution - Fighter (-/-) - Paladin (9/-) - Ranger (14/-) - Mage (-/-) - Specialist (Değişken/-) - Cleric (-/-) - Druid (-/-) - Thief (-/-) - Bard (-/-)
Intelligence - Fighter (-/-) - Paladin (-/-) - Ranger (-/-) - Mage (9/-) - Specialist (Değişken/-) - Cleric (-/-) - Druid (-/-) - Thief (-/-) - Bard (13/-)
Wisdom - Fighter (-/-) - Paladin (13/-) - Ranger (14/-) - Mage (-/-) - Specialist (Değişken/-) - Cleric (9/-) - Druid (12/-) - Thief (-/-) - Bard (-/-)
Charisma - Fighter (-/-) - Paladin (17/-) - Ranger (-/-) - Mage (-/-) - Specialist (Değişken/-) - Cleric (-/-) - Druid (15/-) - Thief (-/-) - Bard (15/-)

Yukarıdaki tablo biraz karışık. Hemen bir örnekle açıklayalım. Diyelim ki ben 'Dwarf' ve 'Paladin' olmak istiyorum. Önce 'Dwarf'ın minimum ve maksimum gereksinimlerine bakıyorum. Mesela 'Strength' değerim en az 8 ve en fazla 18 olabilir. Daha sonra 'Paladin' için tabloya bakıyorum. Onda da 'Strength' en az 12 olabilir. Yani benim 'Dwarf Paladin'imin 'Strength' değeri en az 12, en fazla 18 olabilir. Bir önceki adımda kaydettiğim sonuçlar 8, 10, 12, 13, 15 ve 17. 'Strength'e atayabileceğim değerlerim bu durumda 12, 13, 15 ve 17 oluyor.

3. Düzeltmeler ve 'Ability'lere Bağlı Özellikler
Şimdi bu yazıda yer almayacak olan 'race', 'class', 'ability score' açıklamalarına, artı ve eksilerine göre bir şekilde elimizdeki altı değeri altı 'ability'ye dağıttık. Hala son hallerini almadıklarından silgiyle kağıdınızı kirletmek istemiyorsanız yerlerine yazmayın. Bir sonraki adımda bu değerlere son hallerini verecek olan 'Racial Ability Adjustments' başlığı altındaki düzeltmeleri uygulayacağız. Bunları aşağıda verdim. Irkınız neyse, yanında yazan söz konusu 'Ability' değerlerini yanlarındaki sayılarla toplayın:

Dwarf - Constitution +1, Charisma -1
Elf - Dexterity +1, Constitution -1
Gnome - Intelligence +1, Wisdom -1
Halfling - Dexterity +1, Strength -1

Yine aynı örnek üzerinden gidersek, 'Dwarf Paladin'imin 'Ability Score'ları; Strength 15, Dexterity 10, Constitution 12, Intelligence 8, Wisdom 13 ve Charisma 17 olsun. 'Dwarf' olduğu için 'Constitution' 13'e çıkacak, 'Charisma' ise 16'ya düşecek. "Bu düzeltmeleri uyguladım ama karakterim önceki tablolardaki sınırların dışına çıktı" dediğinizi duyar gibi oluyorum. Ama başlangıçta değerlerinizi tablolara uygun dağıttıysanız oradaki sınırlar hakkında bir daha endişelenmenize gerek kalmıyor.

Şimdi son halini alan 'Ability Score'larımızı gönül rahatlığıyla kağıdımızın uygun kısımlarına yazabiliriz. Bu yazıda son olarak bu yazdığımız değerlerin getirdiği özelliklerin tablolarını vereceğim.

Eğer 2E karakter kağıdını dolduruyorsanız her 'Ability Score'un yanında ona bağlı bir takım özellikleri de görmüş olmanız lazım. Kağıda yazıyorsanız da bu özellikleri kağıda geçirmeniz gerekiyor, üzgünüm. Şimdilik ne olduklarını sorgulamadan aşağıdaki tablolardan buraları doldurabilirsiniz:

Strength

Not: 'Strength'i 18 olan 'Fighter', 'Paladin' ya da 'Ranger' sınıfından biri d100 zar atar ve sonucuna göre yukarıdaki tablodaki ilgili kısmı kağıdına geçirir.

Dexterity

Constitution
Not: 'Strength'i 17 ya da 18 olan 'Fighter', 'Paladin' ya da 'Ranger' sınıfından birisi için parantez içinde yazılan değerler geçerlidir.

Intelligence

Wisdom

Charisma

Bir sonraki yazıdan karakter kağıdımızı doldurmaya devam...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder