30 Haziran 2012

'Dwarf Cleric' Oluşturuyoruz - I

Arayı biraz açtım. Yazı yazmayalı çok oldu. Okuyup izleyen birileri varsa orada bir yerlerde onlardan özür diliyorum. Bu sırada İngilizce bir 'Dragonlance AD&D 2nd Edition' modülünü Türkçe'ye çevirmekle meşguldüm. Hala bitmedi ama bitince sizlerin kullanımına açmayı düşünüyorum. Merak edenler varsa modülün adı 'In Search of Dragons'. '2nd Edition'ın ilk 'Dragonlance' modülüdür, ayrıca üçlü bir serinin ilkidir. Daha deneme fırsatımız olmadı ama bir araya gelebildiğimiz bir zamanda ilk oynatacağım oyun olacaktır.

En son yan tarafa not almışım her bir ırk ve sınıf çifti için ayrı bir karakter oluşturma yazısı hazırlamam gerek diye. Kendime olan sözümü tutuyorum ve 'Dwarf Cleric' ile başlıyorum. Şimdiye kadar ne 'dwarf cleric' oynadım ne de oynattım. Ama bunun bir nedeni yok, aslında kulağa çok çekici gelen bir karakter tipi. 'Human Paladin' ya da 'Elf Cleric' gibi nazik bir tip değil benim hayalimdeki. Daha çok, 'dwarf' sesiyle attığı gür savaş naralarıyla ve tanrısından aldığı güçle dağları sarsabilecek, ufak tefek ama patlamaya hazır bomba misali bir karakter. Tabii daha nazik bir karakter de oynayabilirsiniz ama sakalınızın hakkını verin derim ben.

Bir 'Dwarf Cleric'in Portresi

Karakter kağıdını alıp doldurmaya başlamadan önce bu inançlı 'dwarf' savaşçımızın portresini çizmemiz gerekiyor. Daha sonra özelliklerimizi belirlerken hep bu portreden referans alacağız. 'DM'le de anlaşılarak atılacak bu adım karakterinizin temelini oluşturacak. Diğer özellikler tamamen teferruat.

Öncelikle 'D&D' dünyasında birçok çeşit 'dwarf' bulunmakta. 'Hill dwarf', 'mountain dwarf', 'gray dwarf' vb. gibi kendi temel yan ırklarının yanında bir de 'Darksun', 'Dragonlance', 'Forgotten Realms' gibi farklı evrenlerin farklı 'dwarf' profilleri hatta yan ırkları bulunmakta. Bunları 'The Complete Book of Dwarves' kitabı ya da evrenlerin kendi temel kitaplarından öğrenebilirsiniz. Bu tarz yan ırklar 'dwarf'unuz hakkında birçok şeyi açıklığa kavuşturacaktır. Böylece dışlanmış, fazla gurur sahibi, koyu-açık tenli, daha zayıf, daha karizmatik, boy aralığı daha fazla olan, mağaralarda-şehirlerde yaşayan, kötü-iyi yönelimli, istediğiniz tipte bir 'dwarf' seçebilirsiniz. Bu seçiminize bağlı olarak aileniz, mensubu olduğunuz bir klan, işiniz vb. gibi ayrıntılara sahip olabilir ya da olmayabilirsiniz. Kısacası nasıl, nerede, kimlerle, nelere sahip olarak bir yaşam sürdüğünüzü seçeceksiniz. Diğer evrenleri saymazsak 'dwarf' ırkı hakkındaki bütün bilgiler 'Player's Handbook' ve sözünü ettiğim 'The Complete Book of Dwarves' kitaplarında yazanlar kadar.

'Cleric' sınıfını seçtiğiniz içinse 'dwarf' olarak belli bir inanışa sahip olmanız gerekiyor. Bence öncelikle hangi yönelimde bir tanrının izinden gideceğinize karar verin. Karakteriniz iyilik için mi kötülük için mi yoksa bu ikisinin dengesi için mi savaşsın? Bu yönelime göre de oynadığınız evrenin tanrılarından izinden gitmek için karakterinize uygun bir tanrı seçin.

Hepsini düşündükten sonra isterseniz detaya inip sakalınızı nasıl taradığınızdan hangi deriden kemer giydiğinize, kutsal sembolünüzün ne olduğundan taktığınız küpeye kadar her şeye karar verebilirsiniz. Şimdi yazının bu kısmını rastgele bir örneğe dökelim.

'Dwarf'um bir şehirde yaşasın istiyorum. Herhangi büyük bir savaşta büyükbabamı kaybettikten sonra yaşanamaz hale gelen dağımızdan sürülüp babam tarafından hep bir savaşçı olarak yetiştirilmek istenmişim. Ama bu çok da mümkün olmamış çünkü babam koca şehirde yalnızca bir demirci olabilmiş. Arada sırada bildiklerini bana öğretmeye çalışmış. Bu şekilde savaş baltası kullanmayı öğrenmişim. İlk baltamı da babam dövmüş. Savaşçı neslimi örnek alan ben kiralık bir savaşçı olarak hayatımı kazanmaya devam etmişim. Yan ırkımı bu yazdıklarıma göre 'sundered dwarf' olarak kabul ediyorum. Bu yüzden tenim diğer akrabalarıma göre daha açık renkli ve daha zayıf yapılıyım. Biraz da uzun boyluyum. Saçlarım siyah renkli. Savaşmak dışında kendi silahlarımı babamın öğretileriyle kendim yapıyorum. Ayrıca çok paramız olmaması pazarlıkta yetenekli olmamı sağlamış. Şehir yaşamına uyum sağladığımdan dolayı din konusunda nötr bir tutum sergilemek istiyorum. Çok inançlı biri olmasam da atalarımın inandığı tanrıya inanıyorum. Agresif değilim ama söz konusu sevdiklerim olduğunda savaşmaktan hiç çekinmem. Adım Ovin. Tanıştığımıza memnun oldum.

('The Complete Book of Dwarves' kitabının sonunda 'dwarf' karakter yapacağınızda işinize yarayabilecek formlar var. Hatta her sınıf için ayrı birer karakter kağıdı bulunuyor. Bir göz atabilirsiniz.)

'Ability Score' Dağıtma

İlk yapacağımız iş 'DM'in belirlediği yöntemle zarlarımızı atıp 'ability score'larımızı belirlemek. 'Dwarf' ve 'cleric' olduğumuzdan 'ability score'larımızın sınırları şu şekildedir:

'Strength' 8-18, 'Dexterity' 3-17, 'Constitution' 11-18, 'Intelligence' 3-18, 'Wisdom' 9-18, 'Charisma' 3-17

'Dwarf'umuzun +1 'Constitution' ve -1 'Charisma' ayarlarını da unutmamamız gerek. Buna göre sıradışı da olsa çok karizmatik bir 'cleric' oluşturmak istediğimizde en yüksek skoru 'Charisma'ya vermek zorunda kalabiliriz. Aynı şekilde 'Constitution'a 18 vererek 19'luk bir skor elde edebilir, karakterimizi grubun en dayanıklısı haline getirebiliriz. Ama bu kararları verebilmek için önce verdiğimiz 'ability score'ların 'dwarf cleric' adına ne gibi bir katkı yapacağını bilmemiz gerekir.

Öncelikle 'cleric' 16 ve üzeri 'wisdom'a sahip olduğunda 10% daha fazla 'experience' kazanır. 100 XP kazanacağınız bir ilk 'level' görevinde bu 10 gibi pek cüzi bir sayıya denk gelebilir. Ancak üst 'level'larda bu 10%'un farkını göreceksiniz.

Bunun dışında 'intelligence' skoruyla belirlenen 'cleric' karakterinizin bildiği dil sayısı sizin için önemli olabilir. Ayrıca 13 ve üzeri 'wisdom' skorunuz için ekstra büyüler kazanma şansınız vardır. 12 ve altı 'wisdom' skoruysa 'cleric' sınıfı büyülerinde başarısızlık şansı doğurur.

Bu bilgilerle birlikte 'ability score' dağılımımızı yaptıktan sonra +1 'constitution' ve -1 'charisma' toplamlarımızı uyguluyoruz. Çıkan sonuçlara göre de bu skorların etkilediği 'hit probability' ya da 'defensive adjustment' gibi özellikleri dolduruyoruz.

Özel Irk, Sınıf Yetenekleri ve 'Alignment'

Önce 'dwarf' olmanın bize kazandırdıklarına bakalım. 'Dwarf'ların büyüye ve zehre karşı doğuştan bir bağışıklıkları olduğundan 'saving throw vs. poison', 'saving throw vs. spell' ve 'saving throw vs. rod, staff or wand'a her 3½ 'constitution' puanı için +1 alırlar.

'Dwarf'ların büyüye karşı bağışıklıkları onlara aynı zamanda zarar da getirir. 'Cleric'lerin kullanabileceği kutsal büyülü eşyalar dışında her büyülü eşya kullandığımızda 20% düzgün çalışmama şansı vardır.

Doğal düşmanları olduğundan 'dwarf'lar 'orc, half-orc, goblin' ve 'hobgoblin'lere saldırırken 'attack roll'larına 1 eklerler. 'Ogre, troll, ogre magi, giant' ve 'titan'lar 'dwarf'lara saldırdığındaysa 'dwarf'ların boyutları küçük olduğundan 'attack roll'larından 4 çıkarılır.

'Dwarf'lar gece görüşleri sayesinde karanlıkta 12 kare (~18 metre) ilerisini görebilirler.

Madencilik yetenekleri sayesinde 'dwarf'lar aşağıdakileri 2 kare (~3 metre) önceden farkedebilirler:
- Basamak ya da eğim = 1d6'da 1-5
- Yeni tünel, geçit inşaatı = 1d6'da 1-5
- Kayan, hareketli duvar ya da odalar = 1d6'da 1-4
- Taştan yapılma tuzak, hendek vb. = 1d6'da 1-3
- Yeryüzünden uzaklık = 1d6'da 1-3

'Cleric' olup 16 ve daha fazla 'constitution'a sahip olmak daha önce de belirttiğim gibi 10% daha fazla 'experience' kazanmanızı sağlar.

Bu bölümde yazan kuralların çoğu 'DM' tarafından oyuna veya evrene uygunluğuna göre değiştirilebilir. Nesiller boyu dış dünyada yaşamış bir 'dwarf' ırkı karanlıkta gece görüşüne sahip olmayabilir.

Son olarak ilk bölümde oluşturduğumuz karakter profilinin yönelimini yani 'alignment'ını kesin olarak belirtmemiz gerekir. Bu yönelim oyun içinde değişebilir. Oynanılan karakterin oyun boyunca seçilen yönelime uygun davranması beklenir. Hele ki bir 'cleric' olarak tanrınızın yöneliminden çıkarsanız tarafından cezalandırılabilirsiniz. 'Alignment'lar aşağıda sıralandığı gibidir:

'Lawful Good', 'Neutral Good', 'Chaotic Good', 'Lawful Neutral', 'True Neutral', 'Chaotic Neutral', 'Lawful Evil', 'Neutral Evil', 'Chaotic Evil'

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder